Archive / Архив

      Yearbook of the Faculty of Education          Volume 14              2017

CONTENTS
              PHILOSOPHY, SOCIOLOGY AND PSYCHOLOGY OF EDUCATION
THE ROLE OF GOVERNMENT IN EDUCATION MANAGEMENT
Tan Baykal 
PSYCHOLOGICAL PRECONDITIONS FOR INTERCULTURAL EDUCATION OF CHILDREN AND ADOLESCENTS IN A MULTICULTURAL ENVIRONMENT
Ivan Dimitrov
DO FUTURE TEACHERS’ DEMOGRAPHIC CHARACTERISTICS INFLUENCE THEIR ATTITUDES ABOUT THE NATURE, LEARNING AND ACHIEVEMENT IN MATHEMATICS?
Slagjana Jakimovik, Zoran Mihajlovski 
               ICT IN EDUCATION
EXPLORING THE CHALLENGES THAT SCIENCE TEACHERS FACE IN PROJECT-BASED SCIENCE TEACHING
Eylem Bayir, Hasan Ozyildirim
THE ATTITUDES AND THE OPINIONS OF THE ELEMENTARY SCHOOL TEACHERS IN GRADES I-III IN SEVERAL PRIMARY SCHOOLS IN SKOPJE AND THE SURROUNDING AREAS ABOUT THE GAME ACTIVITIES AS MOTIVATORS DURING MATHEMATICS INSTRUCTION
Merita Ajdini, Bujar Saiti 
THE USE OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING/LEARNING IN SCHOOL AND AT HOME: THE CROATIAN UNIVERSITY STUDENTS’ PERSPECTIVE
Vladimir Legac, Krunoslav Mikulan, Predrag Oreški 
             INCLUSIVE EDUCATION AND ACTIVE SOCIAL INVOLVEMENT
FAMILY FUNCTIONING IN THE CONTEXT OF CHILDHOOD CHRONIC DISEASE
Elena Buyuklieva 
ABOUT THE NEED OF THE DEVELOPMENT OF AN ELECTRONIC INSTITUTIONAL PORTFOLIO FOR THE SOCIAL PEDAGOGY SUBJECT AT THE FACULTY OF PEDAGOGY OF THE TRAKIA UNIVERSITY OF STARA ZAGORA
Tsveta Delcheva, Marian Delchev 
THE SCHOOL ADMINISTRATORS’ TECHNOLOGY ACCEPTANCE STATUS AND THE EFFECTS ON EDUCATION PROCESS
Demet Asigulu, Tuncer Bulbul 
NEURO MOTOR IMMATURITIES AND THEIR EFFECT ON CHILDREN’S EDUCATIONAL SKILLS
Gergana Todorova-Markova, Maia Vasileva 
              LANGUAGES AND INTERCULTURAL INTERACTION
THE IMPACT OF CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING ON SOME EDUCATIONAL OUTCOMES OF STUDENTS OF PEDAGOGY
Anna Arnaudova-Otouzbirova 
TEACHING STRATEGY AWARENESS AND LANGUAGE TEACHER
Muhlise Ugeyik 
SOME ELEMENTS OF THE LANGUAGE OF NEW MEDIA IN PRIMARY SCHOOL STUDENTS’ WRITTEN ASSIGNMENTS
Blaženka Filipan-Žigniæ, Marija Sakaè, Vladimir Legac
              INNOVATIONS IN EDUCATION FOR SMART GROWTH
THE PRESCHOOL CURRICULUM IN THE REPUBLIC OF MACEDONIA FROM THE ASPECT OF THE HOLISTIC-INTEGRATIVE DISCOURSE IN THE EARLY CHILDHOOD DEVELOPMENT
Tatjana Koteva-Mojsovska
COMMUNICATION AND PROSPERITY IN PEDAGOGICAL PROFESSIONS
Mariana Stephanova
MODERN STRATEGIES FOR STIMULATING THE SOCIOEMOTIONAL DEVELOPMENT OF THE STUDENTS IN THE EARLY SCHOOL PERIOD
Biljana Kamchevska, Vesna Makashevska 
EDUCATIONAL CONTENT OF TECHNOLOGY AND ENTREPRENEURSHIP – A MEANS FOR DEVELOPING SOCIAL AND PERSONAL QUALITIES IN PRIMARY SCHOOL STUDENTS
Angelina Kalinova, Georgi Ivanov
              ART, MUSIC, SPORT AND EDUCATION
VISUAL ART EDUCATION AND CONTEMPORARY LEARNING STRATEGIES
Maya Raunik Kirkov 
CONCEPT FOR A SPORTING ANIMATION SCHEDULE FOR FUTURE PEDAGOGUES
Donka Zheleva-Terzieva
CONTROL AND EVALUATION OF AN ELECTIVE PART OF THE TABLE TENNIS CURRICULUM FOR FIFTH GRADERS
Teodora Simeonova

 

                  Г О Д И Ш Н И К       Том 13      2016 година
Статии
ДИДАКТИЧЕСКА ЕФЕКТИВНОСТ – ФАКТОРИ И ПРЕДПОСТАВКИ ЗА НЕЙНОТО РЕАЛИЗИРАНЕ
Мария Тенева
ОСНОВНИ ПРЕДПОСТАВКИ ЗА РАННО ОТПАДАНЕ ОТ УЧИЛИЩЕ
Елена Лавренцова
СОЦИАЛИЗАЦИЯ – ЕДНО ТЕКУЩО РАЗБИРАНЕ
Виолета Георгиева
ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКО ОБУЧЕНИЕ В АКАДЕМИЧНА СРЕДА (НАУЧНО-ТЕОРЕТИЧНА РЕФЛЕКСИЯ)
Румяна Неминска
ЕЗИКОУСВОЯВАНЕТО В ЧУЖДОЕЗИКОВОТО ОБУЧЕНИЕ – ЦЯЛОСТЕН ПРОЦЕС НА ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ МЕЖДУ УЧАСТНИЦИТЕ В УЧЕБНАТА СРЕДА
Златка Желязкова
ВЛИЯНИЕ НА ИНТЕГРАТИВНИЯ ПОДХОД ЗА ИЗУЧАВАНЕ НА АНГЛИЙСКИ ЕЗИК ЧРЕЗ ЕКОЛОГИЧНО УЧЕБНО СЪДЪРЖАНИЕ ВЪРХУ ЕЗИКОВИТЕ ЗНАНИЯ НА СТУДЕНТИТЕ ПО ПЕДАГОГИКА
Анна Арнаудова
РАЗВИВАНЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНА КОМПЕТЕНТНОСТ НА БЪДЕЩИ НАЧАЛНИ УЧИТЕЛИ ЧРЕЗ ИЗПОЛЗВАНЕТО НА КОМУНИКАТИВНИ СТРАТЕГИИ КЪМ ТЕКСТА
Десислава Сидерова
ЕМПИРИЧНО ПРОУЧВАНЕ НА МНЕНИЕТО НА СТУДЕНТИ ОТ СПЕЦИАЛНОСТ „СОЦИАЛНА ПЕДАГОГИКА” ЗА КОМПЕТЕНЦИИТЕ ЗА СОЦИАЛНА РАБОТА
Цвета Делчева, Мариан Делчев
ПРОУЧВАНЕ НА НАГЛАСИТЕ НА СТУДЕНТИ ПЕДАГОЗИ ЗА ПРИОБЩАВАНЕ НА ДЕЦА СЪС СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ В ДВИГАТЕЛНОТО ОБУЧЕНИЕ
Галена Терзиева
АКАДЕМИЧЕН ПРОЕКТ „HOMO CREATIVUS 2020” – ЕДНА ВИЗИЯ ЗА РАЗВИТИЕ НА УНИВЕРСИТЕТСКИ ФАКУЛТЕТ В УСЛОВИЯТА НА ГЛОБАЛНИЯ СВЯТ
Красимира Мутафчиева
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ УСЛОВИЯ ПОДГОТОВКИ БУДУЩИХ ВОСПИТАТЕЛЕЙ К ФОРМИРОВАНИЮ ТВОРЧЕСКОЙ ИНДИВИДУАЛЬНОСТИ ДЕТЕЙ СТАРШЕГО ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА
А. Гритченко, Л. Ищенко
РЕАЛИЗАЦИЯ СОВРЕМЕННЫХ МЕТОДОЛОГИЧЕСКИХ ПОДХОДОВ В ПРОЦЕССЕ ФОРМИРОВАНИЯ ГРАЖДАНСКОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ БУДУЩЕГО УЧИТЕЛЯ НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЫ
Е.В. Майданик
ТЕНДЕНЦИИ РАЗВИТИЯ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ТРУДАХ ОТЕЧЕСТВЕННЫХ И ЗАРУБЕЖНЫХ УЧЕНЫХ
В. М. Чичук
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНФОРМАЦИННЫХ КОМПЬЮТЕРНЫХ ТЕХНОЛОГИЙ КАК СПОСОБ ПОВЫШЕНИЯ ЭФЕКТИВНОСТИ УЧЕБНОГО ПРОЦЕССА В СОВРЕМЕННЫХ ВЫСШИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЯХ
О.В. Коробань
USING PODCASTS FOR TEACHING AND LEARNING ENGLISH
O. Sushkevych
УРОВНИ И КРИТЕРИИ СФОРМИРОВАННОСТИ ЭКОЛОГИЧЕСКОЙ КУЛЬТУРЫ УЧАЩИХСЯ СТАРШИХ КЛАССОВ В США
Я. А. Бойко
ФОРМИРОВАНИЕ ПРОПЕДЕВТИЧЕСКОГО СОДЕРЖАНИЯ ПРЕДМЕТА «ОСНОВЫ СОВРЕМЕННОГО ШВЕЙНОГО ПРОИЗВОДСТВА»
Хоменко Л.Н.

              

         

Comments are closed